fbpx

Mi az a SEO, és hogyan segíthet neked organikus forgalmat generálni? 

A SEO az angol “search engine optimisation” kifejezés rövidítése, ami magyarul “keresőmotor optimalizálás”-t jelent.

Keresőmotor optimalizálással a honlapunk organikus forgalmának minőségét, és mennyiségét növeljük azzal, hogy bizonyos kifejezésekre előrébb jelenünk meg a keresési találatok között. 

Az organikus forgalom tulajdonképpen minden olyan látogatás, amiért nem fizettünk, hogy az oldalunkra kerüljön a felhasználó.

Az optimalizálás pedig azért fontos, mert a keresőmotorok bizonyos faktorok alapján kifejezésenként rangsorolják a releváns honlapokat. Szóba jöhet például a honlapra mutató linkek mennyisége, minősége, a honlap neve, a honlapon található tartalom, de még akár az is, milyen gyakran frissülnek az elérhető tartalmak.

És hogy miért is fontos egy jól optimalizált honlap? Mert ahogy a Covid is megmutatta nekünk, a világ, és a saját életünk is egyre inkább online zajlik.

Vásárlás? Online! Ráadásul az esetek 35 %-ában Google-ről indul a keresés. Naponta 3,5 MILLIÁRD keresés történik a Google-n, és ennek a mennyisége évente kb. 10%-kal nő. 

Az első számú keresőmotor a Googleé, de rajta kívül érdemes megemlíteni a Binget, mint a legnagyobb Google-alternatívát, valamint a Yahoot. Kínai vetélytársuk a Baidu, illetve Oroszországban a Yandex, amik szintén a legpopulárisabbak az országok lakosai között. 

Arányokat tekintve az összes internetes keresés kb. 75-80%-a Google-n történik. A maradék így néz ki: 2-5% Bingen, 2% körül Yahoon, a kínai Baidun körülbelül a keresések 9%-a, a Yandexen pedig kb. 1-2%-a történik.

Forrás: https://www.reliablesoft.net/top-10-search-engines-in-the-world/

És hogy érdemes-e erőforrást szentelned a SEO-ra? Beszéljenek a számok egy picit, és döntsd el utána.

#1 Egy adott kifejezésre az első helyen megjelenő találaté az összes kattintás 31%-a

Miért is keresnél tovább, ha megbízol a Google-ben, és az általa mutatott első találatokban? Elvégre a Google célja is pontosan ez. Hogy megkönnyítse a keresést a legjobb, legrelevánsabb találatokkal.

Sokan így vagyunk ezzel, mivel kb. minden harmadik kattintást elviszi az első találat.  Ez azt jelenti, hogy a maradék több ezer / millió megjelenítés már csak a kattintások 68-69%-án osztozkodhat.

#2 és az első 3 találat? 75%!

Általában az első 3 találatot látjuk anélkül, hogy tovább kéne görgetni. Így már nem is annyira meglepő, nem?

Hány ezer – millió találatot kapunk 1-1 kifejezésre a Google-n… Ha az első 3 találatot kivesszük, a maradék kattintások 25%-áért harcol a több ezer oldalnyi, milliós találat.

Forrás: https://backlinko.com/google-ctr-stats

#3 Nincs igazi különbség a 7-10. találatok között

Az első nagy ugrás a 7. helyről a 6.-ra, ahol is a kattintási átlag 4,15%-ról 6,23%-ra nő.

Viszont az 5. hely már átlagosan a kattintások 9,51%-át szerzi meg, ami a 6. és 7. helyhez képest komoly változás. Az 5.-6.-7. helyen lévő találatoké a kattintások 19,89%-a.

Ezek a számok azt sugallják, hogy a felhasználók túlnyomó többsége a 7. találat után már nem is görget tovább. 

Teljes marketing audit

Érdekel egy ingyenes, teljes marketing audit?

Az audit segítségével teljesen feltárjuk, és analizáljuk a vállalkozásod egész marketing gépezetét. A honlappal kezdve a legutolsó marketing stratégiáig átjárjuk az utakat újabb lehetőségekért. Ezek segítségével honlapod, kampányaid, akár érkeztető oldalaid és a szövegezéseid még több látogatót, konverziót, és bevételt hozhatnak cégednek.

#4 Az első találatra 10x nagyobb eséllyel kattintanak, mint a tizedikre

Az egy dolog, hogy az első oldalra kerülünk egy bizonyos kifejezésre, de az igazi munka még csak ezután kezdődik.  Az esetek többségében a 4.-5. találatig görgetünk, mert az első 5-ben már meg is találtuk, amit kerestünk.

Éppen ezért kulcsfontosságú annyira elöl rangsorolni, amennyire csak lehet. Mivel ingyenes forgalomról van szó, lehet pont a megnövekedett, SEO által a honlapodra irányított látogatók miatt lesz több a bevételed év végére!

#5 Az első oldalon egy pozíció nyerése átlagosan 31%-kal növeli a kattintások számát

Éppen ezért az első és legfontosabb cél a top 10-be kerülés. Az első oldalon kívülre eső találatokat felesleges számolni. Mindegy, hogy a 2., vagy a 4. oldalon vagyunk, nem fog jelentős változást eredményezni.

Az első oldalon történő változásokat számokkal is alátámasztjuk, és egyszerűen mérjük. Ha a 3.-4. oldalon kullogunk, a pár hónap alatt ránk kattintó 4-5 felhasználót szinte észre sem vesszük. 

összegzés, záró gondolatok

Ne felejtsük el azonban, nem mindegy, hogy milyen kifejezésre fókuszálunk, és az sem, milyen módszereket használunk.

Célozhatunk olyan kifejezéseket, amikre egyszerű első oldalon megjelenni, viszont kevesen keresnek rá havi szinten, vagy egy olyan kifejezést is, amire 1000+ a havi keresések száma, viszont nagyobb a konkurencia is. Egy biztos – egyik mindkettő időigényes feladat.

A keresőmotor optimalizálás egy hosszú távú befektetés. Míg Google Ads kampányokkal pár nap alatt az első oldalon “rangsorolhatunk”, SEO-nál azért jóval több idő. Viszont a legnagyobb előnye az, hogy ingyenes

Kifejezetten SEO-ra csak kivételes esetekben érdemes fókuszálni – mint ahogy csak egy bizonyos online marketing stratégiára is – viszont minimális időráfordítással mindenképpen fontos elgondolkozni azon, megéri-e alap szinten „leSEOzni” a honlapot.

Lehet olyan különleges – a konkurenciád által nem ismert – kifejezésekre találsz rá, amikre könnyen rangsorolsz, és érezhetően megnövelkedik a látogatóid száma! Az is lehet, hogy a honlapod már eleve a fontos kifejezésekre az első oldalon rangsorol, csak kell egy kis lökés neki, hogy pár helyett előrébb lépj…

Egy honlap szinte csak akkor generál organikusan látogatókat, ha bármilyen kifejezésre az első oldalon jelenik meg. Vannak egyszerű SEO trükkök, amiket érdemes kipróbálni, és ha jól csinálod, érzed is majd a változást.

Iratkozz fel havi hírlevelünkre tippekért, újdonságokért!

Dolgozzunk együtt

Töltsd ki ezt a rövid lapot, és felvesszük veled a kapcsolatot!