fbpx

Mi az az Email Marketing? 

Röviden az a direkt marketing eszköz, amikor az email használatával promózod a céged szolgáltatásait vagy termékeit. 

Segítségével a legújabb ajánlataidról tudod informálni a feliratkozóidat, vagy a márkádat, vállalkozásodat tudod közelebb hozni hozzájuk. 

Minden olyan tartalmú email, aminek a célja az, hogy növelje az eladásokat, javítsa a cég kapcsolatát, imázsát az ügyfelekkel, vásárlókkal, vagy a bizalom, hűség kiépítése, email marketingnek számít.
Egy rövid történelmi kitekintés
Az első emailt 1971-ben küldte egy Ray Tomlinson nevű mérnökember. A tartalmát tekintve csupán értelmetlen betűk és számok voltak, de mindenki tudta, hogy ez valami többet jelent. Egy új időszak kezdetét. 
Emellett Tomlinson volt az, aki bevezette a @ szimbólum használatát az email címekben. 
 
1978-ban, egy Gary Thuerk nevű marketing manager volt az első, aki marketing tartalmú emailt küldött a 400 címből álló listájára. 13 millió dolláros eladást hozott eredményül.
 
A 90-es évekre embertömegek számára vált elérhetővé az internet. A kommunikációs formák drámai és hirtelen módon változtak, és éppen ezért a marketingesek felfedezték, hogy az email egy tartós módszer lehet marketingkommunikációs szempontból. 
 
Többek között a megnövekvő marketing célú emailek miatt is szabályozásra kerültek bizonyos adatvédelmi dolgok, mint például a minden email végén kötelező “opt-out” (leiratkozás) opció.

Miért hasznos az email marketing?

Az email egyik legnagyobb előnye, hogy mindenképpen cselekvésre készteti az embert. Kivéve persze azokat, akik ezt a blogot is úgy olvassák, hogy 3500 olvasatlan levél csücsül a postaládájukban (köztük én is, hello afrikai hercegek és ingyen iphone-ok).

Az olvasatlan levélre elolvasással, törléssel, vagy archiválással reagálunl. Nem úgy, mint a közösségi média platformokon, ahol szimplán továbbgörgethetünk. Azok, akik megnyitják az emailjedet, ténylegesen hallani is akarják mondanivalódat. 

Itt megjegyezném, hogy a felnőtt fogyasztók 99%-a legalább egyszer egy nap megnyitja az emailjeit.
 
Emellett fontos megemlíteni, hogy az egyik legköltséghatékonyabb marketingmegoldás. Egy 2015-ös brit tanulmány szerint minden egyes elköltött dollár 38 további dollárt hozott a házhoz. 
 
Az email marketing segítségével egyszerre építhetsz kapcsolatot célközönségeddel, és irányíthatsz forgalmat a honlapodra, bármilyen közösségi média csatornádra, vagy akármerre, amerre akarod irányítani őket.
 
Szegmentálhatod a feliratkozókat, és különböző demográfiai adatok alapján célzott emaileket küldhetsz, elérve azt, hogy az emberek személyre szabott leveleket kaphassanak tőled. 
 
Tehát email marketing segítségével, szinte közvetlen módon minden egyes feliratkozóval tudsz beszélni. A legrelevánsabb tartalmat, ajánlatot küldheted el bárkinek. 
 

És ezért azért jó, mert szinte személyes, face to face szintre el tudsz jutni, hogy kapcsolatot építs minden egyes feliratkozóddal. 

Mit választanál, egy 1500 fős hideg email listát, ahol nincs kialakított kapcsolat, vagy egy 150 fős, bejáratott kis adatbázist, amiben szinte mindenkit ismersz és a leglojálisabb vásárlóid?

Miben segíthet neked az email marketing?

Az alacsony költségek mellett lehetőséget kapsz arra, hogy jobban megismerd a célközönségedet, ezáltal pedig nőjön a céged. 

Az email marketing egy kétirányú kommunikáció. Talán a legközvetlenebb módszer online, amit találhatsz. Mintha szemtől szemben állnál a vásárlóiddal. 

Ráadásul míg egy beszélgetés kiszámíthatatlan, az email marketing egy kontrollált tesztközeg. Ha valami nem működik, kihúzod a listádról, és másik irányba indulsz el. Élőben ritkán kapsz második esélyt. 

Könnyen vissza tudod nézni az adatokat, mert a mérőszámok is egyszerűek. Megnyitások, kattintások, aktivitás, stb. Ezek elegendő adatot nyújtanak ahhoz, hogy egyszerűen össze tudd hasonlítani az email kampányaidat.

Hogyan tedd jobbá vállalkozásod
+ ingyenes tanácsadás

Mi az email marketing folyamata?

I. Feliratkozás

A legfontosabb lépés minden esetben az email címek tisztességes megszerzése. Több módszer is van erre. 

Vannak, akik valamit ingyen adnak az email címekért cserébe, és vannak, akik szimplán felajánlják a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét. 

Éppen ezért, a megfelelő szövegezés, hívószavak használata kulcsfontosságú. Senki nem fog feliratkozni a listádra azért, mert odaírod, hogy “iratkozz fel hírleveleinkre”.

Ami általában működik, az valamilyen email sorozatok beajánlása, ingyen letölthető dolgok, ebookok, termékfrissítések, stb.

Akármi legyen a cél, és az ajánlat, kristály tisztán, őszintén fogalmazd meg. Az emberek szeretik a transzparenciát. Az email címüket is szívesen megadják, ha tudják, mit kapnak érte. 

II. Tartalom

Ha a feliratkoztatás folyamata gördülékeny, és a hívószavaid erőteljesek, akkor az emberek jogosan várnak pörgős email kampányokat tőled. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen, az ígéretednek megfelelően küldd az emaileket. 
 
Ha havi 1 emailt ígérsz, de napi 1-et küldesz, vagy fordítva, akkor érthető módon csökkenni fog a feliratkozóid száma.
 
Fontos továbbá egy üdvözlő levél, amiben bemutatkozol, és leírod az alapokat, illetve, hogy mire számíthat a friss feliratkozó, mire fogod használni az email címét. Mivel a listád nőni fog, érdemes automatizálni az egész üdvözlő folyamatot. 
 
Sőt, minden eseményre beállíthatsz automatikus levelet, mint például üdvözlés 1-2-3, névnap / születésnap, inaktivitás, kosárelhagyás, stb. 
 
Érdemes úgy felfogni az email marketinget, mint egy személyes találkozást. Általában nem első alkalommal próbálsz rásózni az érdeklődőre valamilyen terméket, vagy szolgáltatást. Így képzeld el az email marketinget is. 

III. Adatelemzés

A 3 legfontosabb mérőszám a nyitási arány, a kattintási arány, és a leiratkozás. 
 
A nyitási arány 2 irányból is ad neked visszajelzést. 
 
Először is, a célközönségeddel való kapcsolatodról árulkodik. Ha jó a kapcsolatod, az emberek örömmel nyitják meg a leveleidet, és jó eséllyel magas lesz a nyitások száma. Ha nem magas, valószínűleg sok inaktív feliratkozód van. 
 
Ilyen esetben azon érdemes dolgozni, hogy minél több értékteremtő üzenettel találjuk meg őket, és valamilyen módon kimozdítsuk az inaktivitás számunkra fájdalmas bugyrából. 
 
Másik oldalról viszont a tárgy, és a rövid leírás – azaz a szövegezésed – erősségéről árulkodik. 
 
Minden alkalommal tesztelsz, egy-egy erősebb érzetű kifejezésnél érdemes megnézni, hogyan változnak a számok.
 
A második mérőszám a CTR, azaz a kattintások aránya. Azt mutatja meg, hogy hány ember kattintott a linkjeidre a leveledben. Ha ez a szám alacsony, az azt jelenti, hogy vagy nem eléggé szegmentált listára küldted, vagy a szövegezés a gyenge. 
 
A harmadik mérőszám a leiratkozások száma. Ha a feliratkozók számához képest magas, akkor derítsd ki, miért iratkozhatnak le. 
 
Ha például egy bizonyos automatizált email után többen leiratkoznak, változtasd meg, vagy akár tüntesd el. Ha marketingüzenet után történik ez, dolgozd át a szöveget, vagy az ajánlatot! 

Záró gondolatok

Az email marketing még mindig az egyik legköltséghatékonyabb, hosszú távú marketingmegoldás szinte minden szempontból. 

Egy gördülékenyen működő rendszert kell kialakítanod, automatizált levelekkel, és ennek eredményéül úgy hozhatod közelebb márkádhoz a célközönséged, hogy egy forintot sem költöttél kampányokra.

De rövidre zárom ezt a konklúziót, mert megyek dolgozni a saját csalimon, ami vagy egy ebook lesz, vagy egy ingyenes kurzus. Hipokratának érezném magam, ha ez a cikk megírása után nem fektetnék nagyobb hangsúlyt az email marketingemre. Tégy te is így! 

Iratkozz fel havi hírlevelünkre tippekért, újdonságokért!

© 2020 Minden jog fenntartva

Dolgozzunk együtt

Töltsd ki ezt a rövid lapot, és felvesszük veled a kapcsolatot!