fbpx

7+4 ok amellett, hogy legyen weboldalad!

Ha eddig nem is gondolkodtál vállalkozásod online jelenlétén, a 2020-as események biztosan nyitottabbá tették a gondolkodásodat. A koronavírus alatt aki nem volt valamilyen formában online elérhető, annak nagyon kevés esélye volt életben maradni. 
 
Az egész helyzet egy figyelmeztetés, amiből továbbra is profitálhatsz. 
 
Az egyik ilyen lépés az az, hogy már holnap nekilátsz fejlesztőt keresni, és ha nincs honlapod, készíttetsz egyet.
 
Átgondolandó egy újítás abban az esetben is, ha régi. Látni fogod a későbbiekben, hogy a design mennyit számít.
 
Nézzük, milyen – akár instant – előnyökkel járhat az, ha van weboldala vállalkozásodnak. 

1) Dávid vs. góliát

Az interneten mindenki egyenlő feltételekkel indul. 0 olvasó, 0 követő, 0 poszt.
 
Akár úgy is kialakíthatsz egy közösséget, bemutathatod magad egy új célközönségnek, hogy egy kisvállalkozásként sokkal kisebb vagy a konkurenciáidnál. 
 
A weboldal önmagában nem elég, hiszen valószínűleg a nagyobb cégeknek is van.
 
Viszont, ha jól optimalizálod, és az erősségeidre játszol – videó / írott tartalom / hang / képek – labdába fogsz tudni rúgni, sőt, talán a pályáról is le tudod küldeni a konkurens cégeket. 
 
Sok esetben már nincs is arra szükség, hogy fizikai formában elérhető legyen üzleted. Minek? Óriási plusz költség.
 
Ráadásul ezekben az időkben, a koronavírus okozta pánik felnyitotta az emberek szemét abban a tekintetben, hogy az online vásárlás kényelmes, hatékony, és igenis valós megoldás.
 
Emellett sokan tudatosan támogatják a kisvállalkozásokat. Ha még muszáj is, hogy legyen üzleted, az sem lehet az esetek többségében 0-24 nyitva.

2)0-24 elérhető vagy

Lehet, hogy egy potenciális vásárlói kört veszítesz azzal, hogy nem vagy elérhető online. Miért? Mert sokan akkor dolgoznak, amikor Te nyitva vagy.
 
Egy egyszerű honlappal akár munka közben is “bemehetnek” hozzád szétnézni az érdeklődők.
 
És itt ne méregdrága honlapra gondolj. Pár oldal, fontos infók, minthogy ki vagy, mivel foglalkozol, hol lehet elérni bőven elég kezdésnek. 
 
Az emberek 4/5-e szétnéz online, mielőtt igényelne egy szolgáltatást, vagy megvenne egy terméket.
 
Könnyen lehet, hogy valaki hajnal 3-kor kezd el nézelődni, és pont rád talál. Ha akkor nincs honlapod, valaki mást talál meg, és holnap napközben hozzá fog bemenni.
 
Vesztettél azzal egy potenciális vásárlót, hogy nincs weboldalad.
 
Ha pedig az üzleted úgy is “nyitva” lehet, hogy közben Te alszol – azaz van honlapod – akkor versenybe szállhatsz bármelyik konkurenciáddal. 

3)Időt spórolsz

Akár telefonon, emailben, vagy személyesen válaszolsz a megkeresésekre, kérdésekre, ez mind-mind időigényes módszer. 
 
Ugyanígy, a fogyasztók – tehát mi is – felmérjük a terepet online először, hogy ne fussunk felesleges köröket.
 
Ha a weboldalad gyakran visszatérő, általános kérdésekre is választ ad, azzal értékes órákat teremtesz magadnak. Mit kezdenél akár 5-10 óra plusz szabadidővel minden héten?

Hogyan tedd jobbá vállalkozásod
+ ingyenes tanácsadás

4)Nem olyan drága, mint gondolnád

Amióta belépett a piacra a Wix, a Squarespace, és a hozzájuk hasonló, egyszerű weboldal építő lehetőségek, már nem óriási munka egy weboldal.
 
Sőt, ha szereted a kihívásokat, és van időd, valószínűleg különösebb technikai tudás nélkül Te is el tudnál készíteni egyet. (Készülj fel azonban, hogy az érzelmi hullámvasút ebben az esetben igen rázós, és valószínűleg az idődet is a vállalkozásod másik részeibe fektetve jobban megtérülne a munkád)
 
A másik oldalon, alap weboldalakra már olcsó ajánlatot kaphatsz és néhány funkcióval megtrükközve sem fogsz milliókat fizetni.
 
Egy bemutatkozó, egyszerű de profi honlapra 100-200-300 ezer Forintért biztosan kapsz árajánlatot, és ha egy WordPress, vagy a fent említett Wix, Squarespace honlapokról beszélünk, a fenntartási költségek is elenyészőek.
 
Kisvállalkozásoknak egyedi fejlesztésű honlapra csak kivételes esetekben van szükségük, még webshop esetében is.
 
Az egyedi fejlesztésű honlapok sok esetben csak fejfájást okoznak, öngólt meg mindannyian tudjuk, hogy sajnos ciki rúgni.

5)Szinte elvárt, hogy legyen weboldalad

2020 van. (Ezzel, hogy ezt leírom, minden évben vissza kell jönnöm ide, és frissíteni az évszámot. Na, ez pont egy öngól! Kérlek, ha nem frissítettem, és már 2030 van, szólj! )
 
A koronavírus felborította az egész világunkat. Hónapokig online rendeltünk, és izgatottan vártuk a futárokat. Ez már nem fog eltűnni. És ha el is tűnne, honnan tudhatod, hogy nem lesz másik krízis?
 
Muszáj felépítened az online váradat is.
 
Márcsak azért is, mert az emberek 30%-a nem veszi komolyan vállalkozásod, ha nincs weboldala. És ez bizalmi kérdés is.
 
Egy kutatás szerint a a fogyasztók 84%-a hiszi azt, hogy hitelesebb a vállalkozásod akkor, ha weboldala van azzal szemben, mintha csak közösségi média profiljai lennének.
 
Ha viszont semmilyen online lábnyomod nincs.. Erre nem tér ki a kutatás, de sejthetjük az eredményt. 

6)Megjelensz a Google keresési találatai között

A fogyasztók 81%-a végez valamilyen online kutatást, mielőtt vásárolna.
 
Ez azt jelenti, hogy megnyitják a Google-t, és beírnak valamilyen kifejezést, például “legjobb olcsó fényképezőgépek”.
 
Ha nincs weboldalad, 0% eséllyel fog a vállalkozásod megjelenni a keresési találatok között.
 
Ha van weboldalad, akkor fordul a kocka.
 
Sőt, lehetőséged van optimalizálni a honlapod tartalmát, hogy bizonyos kifejezésekre garantáltan te jelenj meg elöl.
 
Így még több szem lát. Kezdésnek a címek, meta adatok, kulcsszavakra optimalizált tartalom, lekerekített URL-ek nagyban megnyomhatják a SEO eredményeidet.
 
Ha pedig készítesz például egy Google Cégem fiókot, és ellátod minden információval, érezhető lesz a weboldalad jelenléte.

7)Hosszútávú befektetés

A weboldal az egyik legfontosabb online sales eszköze a vállalkozásodnak. 
 
Weboldal nélkül minden más online marketing megoldás szinte értelmetlen.
 
Hiába működik jól a szájról-szájra terjedő marketingmegoldás ebben a helyzetben, egy idő után képtelen lesz új érdeklődőket bevonzani neked nagyobb számban.
 
Az online jelenlét hiánya bizonytalanságot kelt az érdeklődőkben.
 
Ha viszont van honlapod, nemcsak könnyen megtalálnak, ahol informálódhatnak a termékeidről és szolgáltatásaidról, de akár másokkal is megoszthatják vállalkozásod honlapját.

Néhány random adat, statisztika

  1. Folyamatosan csökken a tévézéssel töltött idő, míg a telefon használati ideje nő. Egy amerikai felnőtt átlagosan több, mint 3 órát használja a telefonját naponta. 
  2. Napi 3,5 milliárd keresés történik a Google-n. Ha arányosítjuk az országunkra, akkor is nagy a valószínűsége annak, hogy valaki épp most rád keresett. 
  3. A fogyasztók 63%-a elsődlegesen a vállalkozás honlapját használja arra, hogy valamilyen formában kapcsolatba lépjen vele.
  4. A fogyasztók 75%-ának első benyomását befolyásolja az, hogy mennyire szimpatikus egy honlap webdesign-ja.

Források

  • https://blog.tubikstudio.com/6-big-reasons-to-start-a-website/
  • http://www.markammay.com/top-10-reasons-to-start-a-website/
  • https://blogs.constantcontact.com/small-business-website/
  • https://www.bluecorona.com/blog/do-i-need-a-website/
  • https://themeisle.com/blog/do-i-need-a-website-for-my-business/
  • https://www.jimdo.com/blog/why-does-your-business-need-website/
  • https://www.beamlocal.com/5-reasons-every-business-needs-a-website/
  • https://neilpatel.com/blog/website-clean-simple-design/

Hosszú konklúzió, amiben levezetem még egyszer, hogy miért legyen honlapod

Legyen honlapod. Mindenki másnak van már. 100-200 ezer Forint egyszeri költség, és havi fél-1 óra munka utána. Ha van rá embered, havi 10-20ezer Forint karbantartási költség. 

Iratkozz fel havi hírlevelünkre tippekért, újdonságokért!

© 2020 Minden jog fenntartva

Dolgozzunk együtt

Töltsd ki ezt a rövid lapot, és felvesszük veled a kapcsolatot!