fbpx
Balancing rocks on a beach

6 Ok, Amik Miatt Muszáj az Online Marketinget Használnod 

Az elmúlt 2-3 évtizedben rohamosan nőtt a digitális marketing ereje a tradicionális marketinggel szemben. Mivel az internet mára már szinte mindenki számára elérhető, ezért lehetővé vált vállalkozások számára az, hogy célközönségükkel egyszerűen, akár valós időben kommunikáljanak.

Ha az 1986-os Labdarúgó Világbajnokságra akarnánk hirdetéssel készülni, egy tévében leadott reklámmal, újsághirdetéssel, reklámtáblával tudnánk célközönségünket a legnagyobb számban elérni. Hiába nagy a szórás, nagy valószínűséggel azt a szegmenst is elérjük, viszont csillagászati áron. 

Ezzel szemben, a 2022-es katari foci-vb-n az online marketing segítségével úgy érhetjük el célközönségünket, hogy nem fizetjük ki az óriási szórás miatt adódó 10-20-50-szeres költségeket. Előre elkészített perszónák, pár jó kreatív, 1 frappáns üzenet néhány variációval (perszonalizáció!), és meg is van a kampányunk tizedannyi (század) költségvetésből, ami nem mellesleg csak és kizárólag a célközönségünket éri el, másokat nem. 

Egy másik hasonlóan fontos előnye az online marketingnek az, hogy alacsony a belépési küszöb. Míg rádióhirdetésnél több százezer, vagy akár milliós tételről beszélünk, amit nem minden vállalkozás engedhet meg magának (és nem is biztos, hogy jó megoldás), addig Facebookon már pár ezer Forintért indíthatunk kampányt. Sőt, kifejezetten a mi célközönségünknek. 

Még ha vállalkozásod az online világ nélkül is szépen teljesít, érdemes átgondolni az ebbe a világba való belépést. Online jelenléttel olyan réteggel is kapcsolatba kerülhetsz, amellyel talán offline nem is tudnál, ezzel új lehetőségeket teremtve magadnak, és a vállalkozásodnak. 

És hogy ezek mellett miért éri meg felépíteni az online jelenléted? A következő 6 ok erre a kérdésre ad választ.

1. Email kampányok

Ha van honlapod, a látogatók meg tudják adni az email címeiket. Ha van adatbázisod tele email címekkel, a lehetőségeid száma 0-ról végtelenre nőnek. 

Az email marketing ingyenes, gyors, és közvetlenül összeköt téged és az ügyfeleidet. 

Ha az emailek informatívak, értékteremtőek, akár szórakoztatóak, garantált a kívánt eredmény. 

Manapság már olyan szoftverekkel, mint a Mailchimp, pillanatok alatt tudsz automatizált email kampányokat készíteni. 

Hab a tortán, hogy szinte egyénekre szabott emaileket is tudsz küldeni. Képzeld el, ha annak idején az újsághirdetések olvasónként személyre lettek volna szabva..! 

2. Célcsoportok

Egy rádióhirdetéssel, újsághirdetéssel, vagy akár tévéreklámmal sokkal kisebb mozgástered van célközönség terén, mint az online marketing nyújtotta lehetőségekkel. 

Pontosan szegmentálni tudod célcsoportod, nem csak életkor, helyzet, nem alapján. 

Olyan 25-30 közötti férfiakat keresel, akik friss kapcsolatban vannak, és iPhone felhasználók? A Facebookon rájuk is tudsz célzott kampányokat készíteni. 

3. Növeli a vállalkozásod megbízhatóságát, jó hírnevét

Ha online is megtalálható vállalkozásod, több felhasználóval tud érintkezni. 

Ha viszont több felhasználóval érintkezik, előbb-utóbb többen fel is fogják ismerni, és így akár csak abból is profitálhatsz, hogy jelen vagy ott, ahol mások nem. 

Hogyan tedd jobbá vállalkozásod
+ ingyenes tanácsadás

4. Mérhetőek az eredmények

Online semmi sem veszhet el. Olyan programokkal, mint a Google Search Console, vagy éppen a Google Analytics, az összes kampányt, emailt, közösségi média posztot, egy szóval bármit tudsz mérni. 

Ezáltal villámgyors döntéseket, változtatásokat tudsz hozni, az online jelenléted mindig a pillanatnak megfelelően optimalizálni. 

5. Kiegyenlítettebbek az esélyek

Online mindenki egyenlő esélyekkel indul. 

Senki sem kezd 1000, vagy akár 10 követővel. Mindenki a nulláról kezdi. 

Mivel a közösségi média használat, a keresőmotor optimalizálás, az email marketing és társaik ingyenesek, az óriási különbségek minimalizálódnak, ezáltal pedig megnő a lehetőség a kisvállalkozások előtt. 

6. Jelen vagy az emberek telefonján is

Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az okostelefonok, legyen szó új appokról, vagy honlapok reszponzivitásáról. 

A Google is a telefonra optimalizált megoldásokat priorizálja már. Egy reszponzív honlappal, egy-egy egyszerűbb közösségi média kampánnyal anélkül legyőzheted konkurenciáidat, hogy észrevennék.

Záró gondolatok

Ha nem is ugrasz fejest a legújabb közösségi média platformokba, online marketinges stratégiákba, azért egy lépésnek mindenképpen érdemes lenne eleget tenned – legyen honlapod. 

Magyarországon a vállalkozások kevesebb, mint 2/3-ának van csak honlapja. Gondolj bele, lehet a legnagyobb konkurenciádnak pont nincsen. 

Mindenkit, aki a konkurenciádra keres, vagy olyan kifejezésre, ami több konkurenciádnak is releváns , a te honlapod fogadná elsőnek az érdeklődőket. 

Apropó, ha van honlapod, és fizikailag elérhető a vállalkozásod, ne felejts el Google Cégem fiókot készíteni! Megnöveli a láthatóságodat, sőt, akár útvonalat is tudnak az érdeklődők egyből tervezni hozzád.

Amikor a honlapodat látják potenciális vásárlóid, már az alapján kialakítanak rólad egy véleményt. Ezért amellett, hogy van, sugároznia kell vállalkozásod értékeit, karakterét is. 

Összességében az mondható el, hogyha nincs online jelenléte vállalkozásodnak, ártasz neki. Viszont most sincs késő, legyél te az első versenytársaid közül, aki igenis tartalmat oszt meg Instagramon, Facebookon, akár Youtubeon vagy Pinteresten is. 

Iratkozz fel havi hírlevelünkre tippekért, újdonságokért!

© 2020 Minden jog fenntartva

Dolgozzunk együtt

Töltsd ki ezt a rövid lapot, és felvesszük veled a kapcsolatot!