fbpx
A 4 legjobb online marketing stratégia, amiket akár mától alkalmazhatsz vállalkozásodban

Egyáltalán szükséged van-e online marketingre?

Bizonyára még azok is eljátszottak a gondolattal, akiknek nincsen online jelenlétük.

A világunk rohamosan az “offline” helyett” az “online” verziókat kezdi előtérbe helyezni, bármiről is legyen szó. Buszon, villamoson, kávézókban, éttermekben, még vezetés közben is sokan használják a telefonjukat.

Mikor láttál például utoljára hagyományos, óriási, kihajtható térkép segítségével közlekedni valakit? Ugyanezt képzeld el a marketinggel. Legfőképpen mindig is a figyelem megszerzéséről szólt. 

Így volt ez régen az óriásplakátokkal, hirdetőtáblákkal, TV reklámokkal, rádió hirdetésekkel. Az internet, számítógépek, és okostelefonok elterjedésével változott a helyzet, és vele együtt az emberek figyelme is más eszközök segítségével, más platformokra szegeződik.

Az offline megoldások mind továbbra is működnek, de mit gondolsz, melyik a jobb – megvenni egy rádióhirdetést drága százezrekért, amit utána nem célzottan juttatsz el az embereknek, és még pontosan visszamérni sem tudod, VAGY Facebookon 20 000 Forintért olyan hirdetést csinálni, amiben még a várost, korosztályt, nemet is be tudod állítani.

Sőt, ha kreatív vagy, akár kerületekre is leoszthatod a városodat, és külön képpel szólíthatod meg a célcsoportjaidat, követve a perszonalizációs trendeket.

Ezeket utána természetesen mind visszamérheted, és ha valamelyik képed vagy szöveged nem megfelelően teljesít, akkor arra a korosztályra / nemre / városra egy másik képet tesztelsz tovább, ami már lehet, hogy jobb eredményeket mutat.

Sőt, ha olyanod van, akár óránként is cserélheted a hirdetési kampányod képeit – hogy biztosan ne lássa egy ember kétszer ugyanazt! 🙂 Igazából csak az időd, vagy a pénztárcád szabhat csak határokat. 

Mi tart vissza attól például, hogy holnaptól készíts egy Instagram oldalt babatápszerekkel foglalkozó cégednek, és az organikus elérések mellett még fiatal anyukákat is megcélozz hirdetésekkel? Szerinted melyiknek lenne nagyobb eredménye: újsághirdetéseknek, vagy célzott Instagram kampányoknak? 

Most biztosan azt gondolod, hogy ez így leírva nagyon jól hangzik, de a valóságban mikor fogsz tudni te ilyen dolgokat csinálni…

A válasz az, hogy akár már ma. A következő 4 pontban összeszedtem Neked pár egyszerű megoldást, amivel akár már a cikk elolvasása után is elkezdheted növelni vállalkozásod.

STRATÉGIA #1: Fizetett hirdetések

Akár több néven is ismerhetjük, de fizetett hirdetések alatt nem csak a Google hirdetéseket, meg a Facebook (vagy Instagram / Linkedin / Youtube, és társaik) kampányokat érthetjük, de akár magunkról a megjelentetett PR cikkeket, más honlapokon elhelyezett bannereket is.

Fizetett hirdetésekkel gyakorlatilag – a nevükből adódóan – figyelmet veszünk pénzért.

A marketing szépsége, hogy egy univerzális, mindenki által követhető stratégia nem létezik.

Szükségünk van előzetesen egy elkölthető összegre, a hirdetések által elérendő célokra, és többek között ezekből adódóan egy stratégiára, hogy tudjuk, mit kezdünk a pénzért vett figyelemmel, mivel minden opció másban jeleskedik. 

Ha például csak minél több embernek akarunk megjelenni, érdemes Facebookon, Instagramon kampányokat, és a Google Ads segítségével display hirdetéseket futtatni.

De ha mondjuk gyermekruhát árulunk, vagy akár bébiételt, az olyan blogokkal való együttműködés PR cikkek és bannerek formájában, amelyeket kifejezetten kismamák és kisgyermekes édesanyák olvasnak, szinte kötelező. 

Ezektől függetlenül, ha havi pár tízezer forintos keretről beszélünk, komolyabb szakértelem nélkül, a legegyszerűbb megoldást egy gyors Facebook, és Google Ads kampány jelentheti mindenki számára.

Ennek egyik legnagyobb előnye az, hogy szabad kezet kapunk a demográfiai adatok szűrése által.

Egyik kampányunkkal célozhatunk 25-44 közötti férfiakat, míg a másikkal akár vidéki, kisgyermekes édesanyákat.

20 évvel ezelőtt erre sem egy rádióhirdetés, sem egy TV reklám nem adott nekünk lehetőséget.  Ahogy arra sem, hogy a Google Analytics által látott adatokkal idővel finomhangoljuk kampányainkat. 

 

STRATÉGIA #2: közösségi média

Tudtad, hogy az emberiség közel fele legalább egy közösségi média platformon jelen van? Igen, jól látod, ugyanis már tavaly több, mint 3 milliárd (3 000 000 000!) ember használta a social media platformokat.

A közösségi média aktivitást már annyival elkezdheted, hogy beregisztrálsz Facebookra, és Instagramra, és kiraksz havi pár képet néhány gondolattal társítva a cégedről.

Itt egyáltalán nem az számít, hogy tökéletesen meg legyen vágva a videód, vagy szerkesztve a képed, hanem az, hogy konzisztens legyél (ne tűnj el hónapokra!), és értékteremtő tartalmakat ossz meg. Az már csak hab a tortán, ha a reagálsz is a követőidnek.

Sose felejtsd el, hogy ami ma egy komment, vagy egy üzenet, az pár nap múlva akár már egy ügyfél, vagy egy vásárlás lehet. Aki veszi az erőfeszítést, és megkeres, reagál az általad megosztott tartalomra, annak válaszolj vissza!

Hogyan tedd jobbá vállalkozásod
+ ingyenes tanácsadás

STRATÉGIA #3: keresőmotor optimalizálás, azaz a SEO

A közösségi média platformokhoz hasonlóan ez is egy ingyenes megoldás, ahol a keresőmotorok algoritmusai szabják meg a honlapod organikus elérését.

Általában mindenkinek a Google ugrik be elsőre, de azért ne feledkezzünk meg a Bingről, Yahoo-ról, és az újdonságokról sem. Lényegében ezek a keresőmotorok annyit tesznek nekünk, hogy az általunk beírt kifejezésekre megpróbálják a legrelevánsabb találatokat mutatni.

Ezt úgy érik el, hogy a különböző robotjaik és algoritmusaik, az interneten fellelhető összes honlapot aktívan, rendszeresen átvilágítják, így a honlapokon lévő aktuális tartalmaknak megfelelő találatok kerülnek elénk.

Kulcsszavakra célzottan kell tartalmat gyártanunk, a honlapunk tartalmát módosítanunk, akár a honlapunk nevét is! Ha a fizetett hirdetések gyors, drága megoldásnak számítanak, akkor a keresőmotor optimalizálás egy lassabb, de hosszú távon sokkal eredményesebb befektetés tud lenni az olcsósága miatt.

STRATÉGIA #4: email marketing

Az email marketinggel márkát építhetsz, informálhatod a vásárlóidat, új terméket adhatsz el, és “remarketingelhetsz”. Tehát szinte bármire használható. 

Mit szólnál, ha egy éven keresztül havi 20 000 Forintot költenél email marketingre, és év végére közel 10 000 000 Forintot hozna neked vissza? Egy 2015-ös tanulmány alapján ez megvalósítható, mivel átlagosan minden, email marketingre elköltött 1 dollár 38 dollárt hozott vissza.

Egyedül egy hátránya van – egy jó listát hosszú idő felépíteni. Ugyanúgy, mint a keresőmotor optimalizálásnál, így itt is a lényeg többek között a türelem, a konzisztencia, és az, hogy mivel veszed rá az embereket arra, hogy megadják az email címüket.

Adj nekik valamit cserébe. Ebookot. Infografikát. Tanítóvideókat. Sablonokat. Kuponokat. Vagy akár ingyenes teszt-termékeket. És innentől nyugodtan kérheted az email címüket, és ők pedig szívesen oda is adják, mert kapnak érte cserébe valamit.

Záró gondolatok

E 4 irányvonalon kívül természetesen jóval több van, de ha elkezdesz ezeken a stratégiákon dolgozni, szinte garantálható a céged növekedése.

Ezek a stratégiák a legjobban akkor működnek, ha egyszerre használod őket.

A közösségi média, fizetett hirdetések, és a SEO nagyon jól kiegészítik egymást. Ha jó, és sok tartalom van a honlapodon, előrébb rangsorolnak a keresőmotorok, tehát bizonyos kulcsszavakra releváns találat leszel, így az azokra való hirdetés is olcsóbb lesz. Emellett ha blog formájában bővíted a tartalmat a honlapodon, azokat az összes közösségi média platformon meg tudod osztani. 

A lehetőségek száma szinte végtelen, azonban egy dolgot ne felejts el – mindenki a nulláról kezdte. A legnagyobb Facebook, Instagram oldalak, honlapok is egyszer 0 követővel, 0 olvasóval indultak el. Ne gondold, hogy ez lehetetlen.

Egy Facebook, és Instagram profilra például elég akár hetente fél órát szánnod. Ha blogot akarsz írni a honlapodra, az is maximum 1-2 óra alatt elkészül.

Nem sprintre iratkozol fel, hanem maratonra! Ha konzisztens vagy, sokkal nagyobb eredményeket érhetsz el, mintha 1 hónapig írnál 6 blogot, aztán a következőt meg vagy 2023-ban, vagy soha. És ami a legfontosabb: ha ezek a stratégiák közül bármelyikbe is belevágod magad, már a konkurenciáid nagy része előtt leszel. 

Iratkozz fel havi hírlevelünkre tippekért, újdonságokért!

© 2020 Minden jog fenntartva

Dolgozzunk együtt

Töltsd ki ezt a rövid lapot, és felvesszük veled a kapcsolatot!