fbpx
A 4 legjobb online marketing stratégia, amiket akár mától alkalmazhatsz vállalkozásodban

A világunk rohamosan változik. Kezdi előtérbe helyezni az offlinet az online helyett, bármiről is legyen szó. Kapcsolattartás, tanulás, ügyintézés, bevásárlás… Mindannyian tudnánk folytatni ezt a listát.

Mikor láttál például utoljára hagyományos, óriási, kihajtható térkép segítségével közlekedni valakit?

Így volt ez régen az óriásplakátokkal, hirdetőtáblákkal, TV reklámokkal, rádió hirdetésekkel. Az internet, számítógépek, és okostelefonok elterjedésével változott a helyzet, és az új eszközökkel együtt az emberek figyelme is más platformokra szegeződik.

Az offline megoldások mind továbbra is működnek, de mit gondolsz, melyik a jobb – megvenni egy rádióhirdetést drága százezrekért, amit utána nem csak a célcsoportjaidhoz juttatsz el, és még pontosan visszamérni sem tudod, VAGY Facebookon a Pixellel 50 000 Forintért olyan hirdetést (remarketinget) csinálni, amiben még a várost, korosztályt, nemet is be tudod állítani.

Sőt, ha kreatív vagy, akár kerületekre is leoszthatod a városodat, és külön kreatívokkal / szöveggel, perszonalizáltan szólíthatod meg a célcsoportjaidat.

Ezeket utána természetesen mind visszamérheted, és ha valamelyik képed vagy szöveged nem megfelelően teljesít, akkor arra a korosztályra / nemre / városra egy másik kreatívot tesztelsz tovább, ami már lehet, hogy jobb eredményeket mutat.

Sőt, ha olyanod van, akár naponta is cserélheted a hirdetési kampányod képeit – hogy biztosan ne lássa egy ember kétszer ugyanazt! 🙂 Itt engedhető szabadjára igazán a kreativitás és a hozzáértés.

Mi tart vissza attól például, hogy holnaptól készíts egy Instagram oldalt babatápszerekkel foglalkozó cégednek, és az organikus elérések mellett még fiatal anyukákat is megcélozz hirdetésekkel? Azon belül is külön célcsoportokkal a 0-3, 3-6, és 6-12 hónapos bébik anyukáira? Szerinted melyiknek lenne nagyobb eredménye: újsághirdetéseknek, vagy célzott Instagram kampányoknak? 

Pontosan…

A következő 4 pontban összeszedtünk Neked pár megoldást, amivel akár már a cikk elolvasása után is elkezdhetsz foglalkozni.

STRATÉGIA #1: Fizetett hirdetések

Akár több néven is ismerhetjük, de fizetett hirdetések alatt nem csak a Google hirdetéseket, meg a Facebook (vagy Instagram / Linkedin / Youtube, és társaik) kampányokat (PPC) érthetjük, de akár magunkról a megjelentetett PR cikkeket, más honlapokon elhelyezett bannereket is.

Fizetett hirdetésekkel gyakorlatilag – a nevükből adódóan – figyelmet veszünk pénzért.

A marketing szépsége, hogy egy univerzális, mindenki által követhető stratégia nem létezik.

Szükségünk van előzetesen egy elkölthető összegre, a hirdetések által elérendő célokra, és többek között ezekből adódóan egy stratégiára, hogy tudjuk, mit kezdünk a pénzért vett figyelemmel, mivel minden opció másban jeleskedik. 

Ha például csak minél több embernek akarunk megjelenni, érdemes Facebookon, Instagramon kampányokat, és a Google Ads segítségével display hirdetéseket futtatni.

De ha mondjuk gyermekruhát árulunk, vagy akár bébiételt, ajánlott például az olyan blogokkal való együttműködés, amelyeket kifejezetten kismamák és kisgyermekes édesanyák olvasnak.

Ezektől függetlenül, ha havi pár tízezer forintos keretről beszélünk, komolyabb szakértelem nélkül, a legegyszerűbb megoldást egy gyors Facebook, és Google Ads kampány jelentheti mindenki számára.

Ennek egyik legnagyobb előnye az, hogy szabad kezet kapunk a demográfiai adatok szűrése által.

Egyik kampányunkkal célozhatunk 25-44 közötti férfiakat, míg a másikkal akár vidéki, kisgyermekes édesanyákat.

20 évvel ezelőtt erre sem egy rádióhirdetés, sem egy TV reklám nem adott nekünk lehetőséget.  Ahogy arra sem, hogy a Google Analytics által látott adatokkal idővel finomhangoljuk kampányainkat. 

 

STRATÉGIA #2: közösségi média

Az emberiség közel fele legalább egy közösségi média platformon jelen van? Igen, jól látod, ugyanis már tavaly több, mint 3 milliárd (3 000 000 000!) ember használta a social media platformokat.

Itt egyáltalán nem az számít, hogy tökéletesen meg legyen vágva a videód, vagy szerkesztve a képed, hanem az, hogy konzisztens legyél (ne tűnj el hónapokra!), és értékteremtő tartalmakat ossz meg. Az már csak hab a tortán, ha reagálsz is a követőidnek.

Sose felejtsd el, hogy ami ma egy komment, vagy egy üzenet, az pár nap múlva akár már egy ügyfél, vagy egy vásárlás lehet. Aki veszi az erőfeszítést, és megkeres, reagál az általad megosztott tartalomra, annak válaszolj vissza!

Illetve a legfontosabb – árbevételt növelni, új ügyfelet szerezni sok lájk, és követő nélkül is lehet. Nem számít, hogy ez a szám 50, vagy 50000.

Teljes marketing audit

Érdekel egy ingyenes, teljes marketing audit?

Az audit segítségével teljesen feltárjuk, és analizáljuk a vállalkozásod egész marketing gépezetét. A honlappal kezdve a legutolsó marketing stratégiáig átjárjuk az utakat újabb lehetőségekért. Ezek segítségével honlapod, kampányaid, akár érkeztető oldalaid és a szövegezéseid még több látogatót, konverziót, és bevételt hozhatnak cégednek.

STRATÉGIA #3: keresőmotor optimalizálás, azaz a SEO

A közösségi média platformokhoz hasonlóan ez is egy ingyenes megoldás, ahol a keresőmotorok algoritmusaihoz optimalizáljuk a weboldalunk, különböző közösségi média oldalaink tartalmát annak reményében, hogy egy-egy kifejezésre minél előrébb jelenünk meg.

Általában mindenkinek a Google ugrik be elsőre, de azért ne feledkezzünk meg a Bingről, Yahoo-ról, és az újdonságokról sem. Lényegében ezek a keresőmotorok annyit tesznek nekünk, hogy az általunk beírt kifejezésekre megpróbálják a legrelevánsabb találatokat mutatni.

Ezt úgy érik el, hogy a különböző robotjaik és algoritmusaik, az interneten fellelhető összes honlapot aktívan, rendszeresen átvilágítják, így a honlapokon lévő aktuális tartalmaknak megfelelő találatok kerülnek elénk.

Ajánlott célzottan kulcsszavakra tartalmat gyártani, a honlapunk meglévő tartalmát módosítani, vagy például akár a honlapunk domain nevét is! Ha a PPC hirdetések gyors, drága megoldásnak számítanak, akkor a keresőmotor optimalizálás egy lassabb, de hosszú távon magasabb megtérülésű befektetés tud lenni.

STRATÉGIA #4: email marketing

Az email marketinggel márkát építhetsz, informálhatod a vásárlóidat, új terméket adhatsz el, és “remarketingelhetsz”. Tehát szinte bármire használható. 

Mit szólnál, ha egy éven keresztül havi 20 000 Forintot költenél email marketingre, és év végére közel 10 000 000 Forintot hozna neked vissza? Egy 2015-ös tanulmány alapján ez megvalósítható, mivel átlagosan minden, email marketingre elköltött 1 dollár 38 dollárt hozott vissza.

Egyedül egy hátránya van – egy jó listát hosszú idő felépíteni. Igen, felépíteni, nem venni!

Ugyanúgy, mint a keresőmotor optimalizálásnál, így itt is a lényeg többek között a türelem, a konzisztencia, és az, hogy mivel veszed rá az embereket arra, hogy megadják az email címüket.

Adj nekik valamit cserébe. Ezt hívjuk „lead magnet”-nek. Mágnesnek.

Ebookot. Infografikát. Tanítóvideókat. Sablonokat. Kuponokat. Vagy akár ingyenes teszt-termékeket. És ezekért cserébe ne kérj semmit, csak a lehetőséget, hogy a terméket / eredményeket, stb. eljuttathasd email formájában.

Záró gondolatok

E 4 irányvonalon kívül természetesen jóval több van, de ha elkezdesz ezeken a stratégiákon dolgozni, szinte garantálható a növekedés.

Ezek a stratégiák a legjobban akkor működnek, ha egyszerre használod őket.

A közösségi média, fizetett hirdetések, és a SEO nagyon jól kiegészítik egymást. Ha jó, és sok tartalom van a honlapodon, előrébb rangsorolnak a keresőmotorok, tehát bizonyos kulcsszavakra releváns találat leszel, így az azokra való hirdetés is olcsóbb lesz. Emellett ha blog formájában bővíted a tartalmat a honlapodon, azokat az összes közösségi média platformon meg tudod osztani. 

A lehetőségek száma szinte végtelen, azonban egy dolgot ne felejts el – mindenki a nulláról kezdte. A legnagyobb Facebook, Instagram oldalak, honlapok is egyszer 0 követővel, 0 olvasóval indultak el. 

Nem sprintre iratkozol fel, hanem maratonra! Ha konzisztens vagy, sokkal nagyobb eredményeket érhetsz el, mintha 1 hónapig írnál 6 blogot, aztán a következőt meg vagy 2023-ban, vagy soha. És ami a legfontosabb: ha ezek a stratégiák közül bármelyikbe is belevágod magad, már a konkurenciáid nagy része előtt leszel. 

Iratkozz fel havi hírlevelünkre tippekért, újdonságokért!

Dolgozzunk együtt

Töltsd ki ezt a rövid lapot, és felvesszük veled a kapcsolatot!