

Sokszor marketingesek abba a hibába esünk, hogy egy-egy kifejezés, mérőszó nevét észrevétlenül is angolul mondjuk ki, ami néhány esetben természetesen kérdő tekinteteket von maga után.
Minden esetben fontos az, hogy érthetően kommunikáljunk, és éppen ezért készült ez a rövid (folyamatos feltöltés alatt lévő) gyűjtőcikk is. Íme néhány alapkifejezés, amikkel érdemes tisztában lenni. Nem csak marketing területén!
“Boostolás”, azaz egy bejegyzés láthatóbbá tétele szélesebb közönség számára. Ez egy fizetett funkció a Facebookon, és olyan felhasználók számára mutatja bejegyzésünket, akik nem követik az oldalunkat.
Azaz kattintási ráta, angolul “Clickthrough Rate”. Egy egyszerű arányszám, ami megadja nekünk, hogy hányan kattintottak hirdetésünkre, valamilyen tartalmunkra azok közül, akik látták azokat. A számot úgy kaphatjuk meg, hogy a kattintások számát elosztjuk a megjelenések számával.
Konverziónak nevezzük azt, amikor a weboldalunk, vagy a közösségi média profilunk látogatója egy adott célunkat teljesíti, például feliratkozik az email listánkra, meglátogat egy adott oldalt, vagy vásárol egy terméket.
Angolul Cost per Click. Egy mérőszám, ami megmutatja, egy kattintásért átlagosan mennyit fizetünk egy adott PPC kampányban. A PPC a kampánytípus, és a fizetési mód neve, míg a CPC maga a mérőszám.
Azaz “Direct Message”, magyarul személyes üzenet. Bármilyen közösségi média csatornán a privát üzeneteket hívjuk így. Alapjáraton a DM-ek olyanoktól blokkolva van, akikkel nem vagyunk ismerősök, vagy nem követjük őket. Cégek beállíthatják, hogy ismeretlenektől is kaphassanak DM-eket.
Bármilyen formájú interakció a közösségi médián. Like, komment, megosztás mind ennek számítanak.
Egy képhez, videóhoz, vagy bármilyen közösségi média bejegyzéshez társított helyzet. Hasonlóan, mint a hashtageknél, itt is a geotag segítségével több emberhez eljuthat bejegyzésünk.
Azaz kettőskereszt, de magyarul is általában a hashtag kifejezést használjuk. Közösségi média platformokon terjedt el, afféle gyűjtőcímke. Ha bejegyzéseinket ellátjuk hashtagekkel, mások hashtag alapján is rájuk találhatnak. #marketing, #marketingkifejezesek #22hasznosmarketingkifejezes, stb.
Azaz angolul impression, egy olyan mutató, aminek segítségével megtudhatjuk, hány alkalommal volt látható egy adott tartalom. Ha egy személynek többször megjelent a tartalmunk, akkor az elérések száma 1 marad, a megjelenítések száma viszont annyiszor nő, ahányszor az adott személynek megjelent.
Egy hasznos marketing stratégia. A honlapunkra minél több, minél megbízhatóbb link mutat, annál jobban szeretnek a keresőmotorok, ezáltal nő a honlap organikus elérése, és egy-egy adott kifejezésre való rangsorolása.
Az organikus elérés azon felhasználók együttes száma, akikhez “természetes” úton – nem fizetett hirdetésekkel – jutott el a tartalmad. Közösségi média platformokon erre jó megoldás a hashtag, vagy a geotag-elés, azaz amikor megadjuk a helyzetünket egy-egy posztnál.
PPC, azaz angolul “Pay Per Click”, egy hirdetési forma, ahol minden kattintás után fizetünk a hirdetői felületnek. Egy kattintás költsége több faktoron is múlhat, többek között a kulcsszóra jellemző verseny, vagy a célcsoport telítettsége is befolyásolja. A PPC kampányokban az egy kattintásért fizetett összegre a kifejezés CPC, angolul “Cost per Click”.
A rögzített bejegyzés (azaz pinnelt poszt) egy poszt a közösségi média profilod legtetejére “ragasztva” Facebookon vagy Twitteren. Bejelentéseknél, promócióknál, fontos információk közlésénél ez egy hasznos funkció.
Az összes elért felhasználó száma. Ez nem azt jelenti, hogy egytől egyik mindenki látta a tartalmadat. Akár át is görgethettek rajta, vagy pont annál zárták be az appot. Szimplán azt jelenti az elérés, hogy egyszer már valamilyen platformon x személynek “tálalva” lett a tartalmad.
Az újratargetálás egy stratégia a fizetett hirdetéseken belül, amikor is a weboldalunkat már látogatókat egy követő kód segítségével (ami a honlapunkon található) újra megcélozzuk egy személyreszabottabb üzenettel. Így akár más honlapokon, közösségi média oldalakon is eléjük kerülhetnek hirdetéseink.
A SEO, azaz keresőmotor optimalizálás azt jelenti, hogy növeljük a honlapunk organikus láthatóságát a keresőmotorok keresési találatai között. Vannak fizetős megoldások, amik a keresési találatok legelejére helyezik honlapunkat, de a SEO általában egy hosszú távú, viszont ingyenes megoldás.
A közösségi média menedzsment a közösségi média profilok kezelését, a közönséggel (követők) való aktív kommunikációt, és az eredmények mérését, konklúziók levonását jelenti.
Azaz angolul “Return on Investment”. Egy mutató, amivel kiszámolhatjuk, a befektetésünk (investment) mennyire térült (return) meg. Egy egyszerű formuláról van szó, amiben a profitot leosztjuk a befektetett összeggel. Tehát ha 1 Forintot fektettünk be, és 9 Forintot kerestünk (azaz a profitunk 8 Forint), akkor a ROI-nk 8/1, tehát 800%.
Olyan közösségi média posztok, amikben egy nagyobb követői bázissal rendelkező személy promótál egy márkát, vagy terméket, pénzért cserébe. Az ilyen tartalmak reklámoknak minősülnek, ezért általában olyan hashtageket láthatunk ilyenkor, mint #reklam, #ad, #szponzorált, stb.
Azaz célzás, célközönségre. A különböző közösségi média platformok hirdetőfelületei lehetőséget adnak arra, hogy egy egyedi, szűrt célközönségre szabhassuk hirdetéseinket. Ilyen szegmensek többek között a demográfia, helyzet, érdeklődési kör, stb.
A domain egy IP cím szöveges, egyszerűbb megfelelője. A domainek azért lényegesek, mert míg az IP címek csak számokból állnak, ezek egy barátságosabb, szöveges verziójukat jelentik.
Az URL az angol “Uniform Resource Locator” kifejezés rövidítése. Valójában egy weboldal címe, vagy más forrás (pl feltöltött PDF fájl) is lehet. A honlap DOMAIN neve hthmedia.hu, ennek a weboldalnak az URL-je pedig https://hthmedia.hu/22-hasznos-marketing-kifejezes/
Folyamatosan bővítjük a listát hasznos kifejezésekkel. Ha eszedbe jut olyan, amit kihagytunk, vagy csak fontosnak tartanád, hogy szerepeljen itt, jelezd nyugodtan emailben / Facebookon / Instán / képeslapon!
Köszi előre is 🙂
© 2020 Minden jog fenntartva
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.